Brits onderzoek berekent de echte waarde van contentmarketing

Robert Heeg | Verschijningsdatum 09-10-2015

Uit een onafhankelijke studie door Enders Analysis, een toonaangevend Brits onderzoeks- en adviesbureau, blijkt dat de contentmarketingsector in Groot-Brittannië zo’n miljard euro waard is, en jaarlijks met ongeveer 25 procent groeit. Het zal niet lang duren voordat contentmarketing de helft opeist van de totale Britse displaymarkt (bijna €16 miljard). Clare Hill, directeur van de Britse Content Marketing Association (CMA): ‘Dit is het eerste significante onderzoek dat contentmarketing midden in de media- en reclame-industrie plaatst. Het succes van contentmarketing is cruciaal in het digitale domein, aangezien de meeste consumenten verklaren dat ze daar een hekel aan reclame hebben.’

Gerelateerde artikelen



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag