(Case) “Welke bijnaam heeft jouw auto?“

elsbetheilander@adfogroep.nl | Verschijningsdatum 02-07-2015

De campagne was ter ondersteuning van het ANWB product “Mijn Auto Onderhoud”, een online onderhoudsboekje waarmee mensen kunnen zien wat hun auto nodig heeft aan onderhoud en wanneer. In de basis een vrij serieus product, met weinig mediawaarde. Coopr ging op zoek naar ludieke feiten en cijfers over de relatie tussen consumenten en hun auto, door middel van een representatief onderzoek onder 1.000 Nederlanders. De hier uit voortvloeiende insights (veel Nederlandser zeggen een hechte relatie met hun auto te hebben, en de wagen zelfs koosnaampjes te geven) koppelden ze aan het online onderhoudsboekje en de campagne. Internetbureau Lemz ontwikkelde een online autobijnaamgenerator, waar een bijnaam voor de auto uitrolt, gebaseerd op kenteken, kleur, merk, type, bouwjaar en gewicht. Elke auto krijgt een andere bijnaam . In totaal zijn er meer dan 152.523 bijnamen gegenereerd. De insights zorgden ook voor makkelijke verhalen, die goed landden bij diverse landelijke media. Deze case eindigde op de longlist voor de VPRA awards 2015.

Gerelateerde artikelen

Snellezen

Intelligence redactie | Verschijningsdatum 12-12-2006



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag