(Case) De Week van de Mediawijsheid 2014

elsbetheilander@adfogroep.nl | Verschijningsdatum 02-07-2015

Hoe zorg je dat in een samenleving gedomineerd door TV, games, internet en social media kinderen bewust omgaan met media. En hoe kunnen ouders, school en politiek daar een belangrijke rol bij spelen? Netwerkorganisatie Mediawijzer.net organiseert jaarlijks elke laatste week van november De Week van de Mediawijsheid. Een week om landelijk aandacht te vragen voor het belang van mediawijsheid voor kinderen. De belangrijkste daarbij was om een concreet en herkenbaar thema te vinden. Dat werd ‘Recht op Mediawijsheid’. Middels twee ludieke mediamomenten werd aandacht gevraagd voor het manifest, waarop journalisten konden inhaken en politici aanwezig waren. Daarnaast werd er een onderwijsgame ontwikkeld, MediaMasters, om structureel aan gedragsverandering te kunnen werken. 80.000 kinderen deden mee aan dit spel.

Gerelateerde artikelen



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag