(Case) #Feetie DPRA2015 - Glasnost

elsbetheilander@adfogroep.nl | Verschijningsdatum 03-09-2015

Vorig jaar kwam Scholl met de Velvet Smooth op de markt. Deze elektrische voetvijl zorgt voor zijdezachte voeten waarmee consumenten hun voeten‘zomerklaar’ kunnen maken.Binnen de communicatiestrategie besloot Glasnost de focus te leggen op verzorgde voeten, die gezien mogen worden. Omdat ‘voetenfoto’s’ met eenmooie achtergrond steeds vaker opdoken op social media besloot Glasnost deze trend een naam te geven, de #Feetie.Om de #Feetie en het nieuwe product te laden werden celebrity endorsement, PR en native-advertising ingezet. Glasnost organiseerde een mediatour langs verschillende titels waarbij een specialist op het gebied van voetverzorging de redacteuren liet zien hoe het product werkt. De journalisten kregen het nieuwe product in een speciale #Feetie-box, waarbij aan de binnenkant van het deksel een strandsetting stond, zodat men gemakkelijk thuis een #Feetie kon maken. Om het nieuwe product te promoten werkte Glasnost samen met influencers die productreviews maakten en hun volgers aanspoorde om ook een #Feetie te maken. Uiteindelijk werd een gecombineerde mediawaarde van €450.000 en een bereik van ruim 10.000.000 consumenten behaald in de Benelux. De Scholl Velvet Smooth was binnen twee weken uitverkocht in de Benelux en werd door de klant bestempeld als de meest succesvolle productintroductie in de afgelopen 15 jaar.

Gerelateerde artikelen



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag