(Case) Het Grote Gymfeest 2014 - Bijl PR en TripleDouble Sportmarketing

elsbetheilander@adfogroep.nl | Verschijningsdatum 03-09-2015

Al dertien jaar achter elkaar verliezen gymclubs van de Koninklijke Nederlandse Gymnastiek Unie (KNGU) leden. Deelname aan sport daalt als gevolg van economische omstandigheden en bezuinigingen op scholen gaan ten koste van gymlessen. Onderzoek wijst uit dat kinderen met slecht ontwikkelde motorische vaardigheden minder participeren in sport, gewichtsproblemen ontwikkelen en uiteindelijk minder presteren op school. De KNGU wil deze trend doorbreken met de boodschap dat iedereen een leven lang zou moeten bewegen. De gymsport is daarvoor ideaal, ongeacht iemands leeftijd. Samen met Triple Double komt Bijl PR met het idee voor Het Grote Gymfeest, een jaarlijks terugkerend evenement: in samenwerking met de KNGU openen gymclubs in het hele land in de herfstvakantie hun deuren en trakteren jongens en meisjes op een dag vol beweging. Kinderen kunnen zo kennis maken met de gymsport. De KNGU slaat de handen ineen met Epke Zonderland om kinderen te inspireren deel te nemen aan gymsport. De eerste twee edities samen trekken 25.000 kinderen. De KNGU wil dat succes in 2014 ruimschoots overtreffen met 20.000 deelnemers in een editie.

Gerelateerde artikelen



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag