[Case] Hoe Giro555 via populaire YouTubers een ‘verstopte’ doelgroep toch bereikte

elsbetheilander@adfogroep.nl | Verschijningsdatum 11-04-2016

Bij acties van Giro555 verenigt heel Nederland zich achter één doel. Hoewel, heel Nederland? Er bleef steeds één groep achter: jongeren. Naar belpanels bellen ze niet en journaals kijken ze niet, maar via de YouTube-campagne Views4Nepal wisten Giro555 deze groep toch te bereiken.. Na de aardbeving in Nepal (eind april 2015, meer dan 7500 mensen kwamen hier bij om, red) lanceerde Giro555 een online platform (www.viewsvoornepal.nl), waarop YouTubers en hun kijkers de slachtoffers van de ramp konden steunen. Door het toevoegen van de hashtag #NLhelptNepal aan een videotitel werd de video automatisch gelinkt aan het platform en beloofde elke YouTuber Giro555 te steunen en 1 euro voor elke 1000 views te doneren. Jonge kijkers konden zo Nepal steunen en elkaar daartoe motiveren door simpelweg video’s te kijken, delen en promoten.

Gerelateerde artikelen



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag