(Case): Ken de risico’s van Windows XP

elsbetheilander@adfogroep.nl | Verschijningsdatum 02-07-2015

Microsoft stond op het punt de ondersteuning van het Windows XP besturingssysteem te beëindigen. Tegen de internationale strategie in − het momentum gebruiken om Windows 8 te verkopen – koos Microsoft Nederland een eigen aanpak. Een keuze die pr-risico’s met zich meebracht, maar waarvan een moment werd gemaakt van zeer positieve pr met een groot bereik, bekendheid, begrip van de boodschap en groeiende brand loyalty. De aanpak bovendien beloond met een onverwachte stijging in Windows sales. In de communicatiestrategie werden de risico’s - onveilig online betalingsverkeer, diefstal van persoonsgegevens of afbeeldingen, hacks en virussen – benoemd die de doelgroepen zouden lopen als ze niet zouden overstappen naar een ander besturingssysteem, zonder alternatieven van Microsoft te noemen (Windows 8).

Gerelateerde artikelen



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag