(Case) Nuon Club Competitie

elsbetheilander@adfogroep.nl | Verschijningsdatum 02-07-2015

Hoe haal je met een beperkt budget communicatief het maximale uit je sponsorproject? De Nuon Club Competitie is een wedstrijd waarin sportclubs een bedrag kunnen winnen ter hoogte van de laatste energierekening – tot € 10.000 per club. Dit bedrag is voor maatregelen om de energierekening te verlagen. Leene Communicatie bedacht een strategie om de Nuon Club Competitie in de markt te zetten. Door het journalistiek relevant te maken, lokaal en persoonlijk, en betrokkenheid te creëren. Het resultaat: via PR werden ruim 6 miljoen consumenten bereikt. Uitgedrukt in mediawaarde werd de doelstelling met ruim 75% overtroffen. In zes weken werd een bekendheid voor de Nuon Club Competitie opgebouwd van 18%. En ruim de helft van de Nederlanders beoordeelt de actie als een sympathiek initiatief. Deze case eindigde op de longlist voor de VPRA awards 2015.

Gerelateerde artikelen



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag