(Case) Plan Nederland voert campagne voor meisjes in Uganda

Rob Visser | Verschijningsdatum 03-02-2016

Menstruatie is taboe in Uganda. Dat beperkt de deelname van meisjes aan het onderwijs en dus hun toekomst. Bureau Jalt heeft in opdracht van Plan Nederland een campagne opgezet om hiervoor aandacht te vragen en fondsen te werven. Centraal in de campagne staat een Nederlands meisje dat speelt dat ze geen maandverband heeft en daarom niet naar school kan. Het filmpje is een miljoen keer bekeken en kreeg redactionele aandacht van onder meer Linda, Margriet, SBS6 en Viva. De campagne werd bekroond tot Beste Virale Inzending bij de Grand Prix Content Media, 19 november 2015.

Gerelateerde artikelen



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag