Charlie Pownall: ‘Elke seconde dat je online niet reageert, groeit impact reputatieschade’

| Verschijningsdatum 04-07-2016

Transparant en realtime reageren op geruchten en negatieve berichten op sociale media en online platforms, zorgt ervoor dat je aan een solide online reputatie bouwt. Maar dat vraagt om een geïntegreerde aanpak, waarbij niet alleen marketing, maar ook de juridische en operationele afdelingen meedenken. Online reputatiemanagement hoort een strategische functie te hebben. C-level executives maken zich zorgen om hun online reputatie. Na financiële risico´s, heeft reputatieschade volgens hen de grootste impact, zo blijkt uit een onderzoek van de Economist Intelligence Unit (EUI) en Clifford Chance. Toch wordt online reputatie vaak alleen geborgd bij de marketingafdeling, zonder de juridische, risico en operationele afdeling mee te nemen. ‘Dat is zonde, want dan kan je nooit adequaat en snel reageren op het moment dat het mis gaat’, aldus Charlie Pownall, auteur en consultant op het gebied van online reputatiemanagement. Pownall sprak tijdens het business-ontbijt, georganiseerd door media-intelligencebedrijf Meltwater. Op dit moment wordt het platform nog te vaak alleen ingezet voor marketingdoeleinden, maar eigenlijk zou online reputatiemanagement een strategische functie moeten krijgen, beaamt Helena Naverbrant, area manager voor Frankrijk en Benelux bij Meltwater.

Gerelateerde artikelen



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag