Crowdsourcing: Op VPRO Lowlands Heatmap meldt publiek wat Hot is en wat Not

Intelligence redactie | Verschijningsdatum 18-07-2009

Wat kunnen mobiele applicaties op live evenementen toevoegen aan de verslaggeving en festivalbeleving? Tijdens het Lowlandsfestival in 2008 zette VPRO Digitaal de Lowlands Heatmap in om met de '€˜wisdom of the crowds'€™ de hotspots op Lowlands te vinden. Honderden Lowlanders weten immers beter en sneller waar het leuk is dan één verslaggever. Bezoekers bepalen via hun mobieltje met behulp van touchscreen of toetsen en een gratis wifi-netwerk welke lokatie HOT of NOT is. Het resultaat: een '€˜Lowlands Heatmap'€™ die live geupdate wordt. De Lowlands Heatmap is in april 2009 bekroond met een zilveren SpinAward voor '€˜beste mobiele concept'€™.

Gerelateerde artikelen



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag