Grote Marketing Enquête 2015: Accountabilitykorset mag los

elsbetheilander@adfogroep.nl | Verschijningsdatum 09-10-2015

De uitkomsten van de jaarlijkse Grote Marketing Enquete 2015. 2014 markeerde een nieuwe start, en in 2015 wordt doorgepakt. Niet anders dan vroeger, maar wel op andere manieren - en met andere hulpmiddelen - probeert de marketeer daarin de klant centraler te stellen dan ooit. Zonder deze lastig te vallen, maar wel door relevant aanwezig te zijn. Omdat de essentie van deze boodschap niet nieuw is, voelt de marketeer zich er best senang bij. Prettig is ook dat de touwtjes van het accountabilitykorset dit jaar minder strak zijn aangetrokken. Geruststellend is dat er minder vaak bezuinigd wordt op de budgetten. En plezierig is dat de marketing technology-gereedschapskist barstensvol zit met nieuwe mogelijkheden en toepassingen. Maar die kist vormt ook een probleem, op zijn minst een uitdaging. Voor de grote marketingklus zijn er nu wel heel veel nieuwe sleutels en tangen. Het bijhouden van de kennis daarover is lastig. Slechts zeer weinigen weten zeker dat er voldoende technische kennis in huis is om de nieuwe technologie goed te kunnen gebruiken. Dat kan zeer wel een kwestie van projectie zijn, want een ruime meerderheid betwijfelt ook of daarvoor op de eigen afdeling wel voldoende marketingkennis aanwezig is. Tel uit je eerste probleem. Probleem twee is de stortvloed van strategische heroriëntaties die de marketeer de afgelopen jaren over zich heen kreeg. Natuurlijk is dat spannend en uitdagend en zonder twijfel liggen er vaak hele goede redenen ten grondslag aan de wens om een nieuwe richting in te slaan. Maar helaas hebben de al doorgevoerde heroriëntaties voorlopig meer geleid tot hoopvol denken dan tot heilig weten.

Gerelateerde artikelen



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag