Hoe bereid je je personeel voor op corporate rebranding?

Redactie | Verschijningsdatum 22-01-2015

De steun van je eigen werknemers is cruciaal wanneer je je bedrijf onder een nieuwe naam in de markt probeert te zetten. Alle teamleden dienen de strategie te begrijpen en de nieuwe identiteit van het bedrijf te omarmen. Twee jaar geleden startte Elisa Steele, senior onderdirecteur Corporate Marketing bij NetApp, een onderzoeksproject om voor het bedrijf -voorheen bekend als Network Appliance - nieuwe marketingstrategieën te ontwikkelen. Steele realiseerde zich dat zij voor marketingobstakels stond die enkel nieuwe campagnes niet zouden wegnemen. Het datamanagementbedrijf werd namelijk nog steeds als nichespeler in haar markt beschouwd. En het algemene merkbewustzijn was relatief laag, ondanks een hoge waardering en respect van technische gebruikers. 'We lieten onze concurrenten eerder een beeld vormen over wie wij waren dan dat we daarin de leiding namen,' aldus Steele. 'We moesten echt het leiderschap over branding behouden en over wat ons bedrijf is, zodat we zelf actie konden ondernemen.'

Gerelateerde artikelen



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag