Interne superpromoters versterken loyaliteit

Intelligence redactie | Verschijningsdatum 14-04-2010

Een goede relatie met medewerkers zorgt voor financieel succes. Betrokken medewerkers zijn waardevol voor organisaties. Dit zijn medewerkers die tevreden zijn over de relatie met hun werkgever, loyaal zijn en hun organisatie zullen aanbevelen aan anderen. Uit onderzoek van RSM Erasmus Universiteit en Blauw Research uit het najaar van 2009 blijkt dat bedrijven met tevreden medewerkers een substantieel hogere winstgevendheid hebben en sneller groeien dan bedrijven waar de medewerkers minder tevreden zijn. En tevreden medewerkers zijn ook loyaler en zullen minder snel weggaan als de arbeidsmarkt weer aantrekt. Toch kennen veel organisaties hun eigen interne fans niet: zij leiden aan superpromoterblindheid. Rijn Vogelaar, CEO van Blauw Research vertelt hierover een mooie anekdote uit zijn onderzoekspraktijk.

Gerelateerde artikelen



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag