Merkidentiteit en -persoonlijkheid - 'Identity is destiny'

elsbetheilander@adfogroep.nl | Verschijningsdatum 23-01-2015

In dit artikel gaat Andy Mosmans op de betekenis van de concepten merkidentiteit en merkpersoonlijkheid. Twee begrippen die beide een belangrijke rol vervullen in het managen van merken. Omdat ze beide inside out houvast bieden aan de merkeigenaar bij het aansturen van het merk als concept that drives the business. Uiteindelijk is een merk natuurlijk een mentaal fenomeen, een imago in het geheugen van de consument en in bredere zin in het geheugen van alle stakeholders van het merk. Om dit te bewerkstelligen bieden de constructen merkidentiteit en merkpersoonlijkheid houvast. Ondanks dat merkidentiteit en merkpersoonlijkheid vaak door elkaar worden gebruikt, maakt in dit hoofdstuk de merkpersoonlijkheid onderdeel uit van de merkidentiteit, ook wel het merkconcept genoemd.

Gerelateerde artikelen



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag