MVO draagt bij aan reputatieverbetering en waardecreatie

elsbetheilander@adfogroep.nl | Verschijningsdatum 22-01-2015

Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) wordt vaak gezien als kostenpost of filantropie. Maar MVO kan wel degelijk een bijdrage leveren aan de marktwaarde van een bedrijf. Direct via opname van het bedrijf in een beursindex of beleggingsfonds voor duurzame ondernemingen, en indirect via de positieve invloed van MVO op de reputatie van een bedrijf. Het inzetten van MVO voor reputatiemanagement neigt in de praktijk vooral naar perceptiemanagement: window dressing om de binnenkant te verbloemen. Deze werkwijze is riskant voor de onderneming. Daarom moeten bedrijven beter nadenken hoe ze MVO kunnen laten aansluiten op de bedrijfsstrategie.

Gerelateerde artikelen



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag