PR-professionals vinden social media geen betrouwbare bron, journalisten juist wel
elsbetheilander@adfogroep.nl | Verschijningsdatum 08-10-2015
Maar pr-professionals denken wel dat zij hun werkzaamheden niet meer kunnen uitvoeren zonder social media.
Dit blijkt uit het jaarlijkse Social Media Impact (#SMING15) onderzoek dat ING heeft gehouden onder een internationale groep journalisten en pr-professionals.
PR-professionals vinden social media geen betrouwbare bron, journalisten juist wel. Maar pr-professionals denken wel dat zij hun werkzaamheden niet meer kunnen uitvoeren zonder social media.
Dit blijkt uit het jaarlijkse Social Media Impact (#SMING15) onderzoek dat ING heeft gehouden onder een internationale groep journalisten en pr-professionals.
Volgens de onderzoekers beschouwen Nederlandse journalisten berichten op social media steeds meer als een betrouwbare bron van informatie. Vorig jaar waren journalisten nog terughoudend (35 procent), nu gebruikt 60 procent van de journalisten social media als hun belangrijkste bron van informatie.
Nederlandse pr-professionals blijven echter sceptisch. Slechts 39 procent ziet social media als betrouwbare bron, een daling ten opzichte van vorig jaar (43 procent).