(VPRA case) Campagne vakantiewerk 2014

elsbetheilander@adfogroep.nl | Verschijningsdatum 02-07-2015

Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid wil elk jaar 1 miljoen jongeren tussen de 13 en 18 jaar in Nederland informeren over alles wat met vakantiewerk te maken heeft. Jongeren blijken weinig te weten over hun rechten en plichten. Bex*communicatie zocht naar de ideale manier om zoveel mogelijk jongeren te bereiken en te informeren. Door jongeren via social media vanuit hun eigen belevingswereld aan de slag te laten gaan met de informatie, komt de doelgroep in beweging. Er werd content gecreëerd middels video’s, die werden gedeeld op social media-kanalen en gebruikt in een online advertisingcampagne. De campagne liep van mei tot en met augustus 2014. In deze periode werden de video’s meer dan 30 miljoen keer bekeken. Er zijn échte inhoudelijke conversaties op gang gebracht (in totaal meer dan 350.000 interacties), en er was een unieke Facebook fanbasegroei van 133% (+ 16.000 jongeren).

Gerelateerde artikelen



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag