Waarvoor kun je virtuele medewerkers inzetten?

Marten Waardenburg | Verschijningsdatum 19-06-2009

Een chatbot is een figuurtje dat namens je organisatie online op je website, digitaal via MSN of Skype of virtueel in Second Life met je doelgroep communiceert. Vanuit communicatieoogpunt spreekt Marten Waardenburg liever over '€˜virtuele medewerker'€™. Sitebezoekers stellen de virtuele medewerker een vraag door deze in te tikken. Die vraag wordt dan op steekwoorden gematched met voorgeprogrammeerde antwoorden in een database. Het juiste antwoord komt binnen enkele seconden op het scherm. Doorgaans als tekst, soms als gesproken geluidsfragment. Ook de virtuele medewerker kan vragen stellen, bijvoorbeeld om de vraag van de klant te verduidelijken.

Gerelateerde artikelen



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag