Zo zet ING vloggers in voor communiceren van 'lastige' financiële boodschap

Rob Beemster | Verschijningsdatum 04-12-2015

Gekke Markie is op zoek naar de allerengste outfit voor Halloween, maar schrikt van wat zo’n ‘kutpakje’ moet kosten. Huh, horen we dat goed? Kutpakje? In een YouTube-video ‘that is brought to you by ING’? Nog niet zo heel lang geleden zou zoiets totaal ondenkbaar zijn geweest. Maar in een wereld waarin jongeren nauwelijks nog kijken naar reguliere tv en online video de nieuwe standaard is geworden, moet er uit een ander communicatievaatje worden getapt. De vlog van Gekke Markie is een van de video’s in de videoserie #MoneyMakers op het YouTube-kanaal van ING. In het online format komen telkens andere vloggers aan bod met een boodschap die altijd betrekking heeft op financiële gezondheid. En dat blijkt aan te slaan bij de doelgroep 18-24 jaar. Inmiddels is de serie in het derde seizoen en staan er 22 video’s online. Elke aflevering heeft gemiddeld bijna 200 duizend views. Met af en toe een uitschieter, zoals onlangs een vlog van Dylan Haegens die dik 820 duizend (!) keer werd bekeken.

Gerelateerde artikelen



Niet gevonden? Vraag het de redactie!

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden, of bent u op zoek naar specifieke informatie? Laat het ons weten! Dan zorgen we ervoor dat deze content zo snel mogelijk wordt toegevoegd, of persoonlijk aan u wordt geleverd!

Stel uw vraag